Istraživanje i inovacije

Bezbednost

Od šezdesetih godina prošlog veka, Fiat istražuje i razvija savremene sisteme, koji se ugrađuju u sve automobile.

Potpuna sigurnost
Nastojeći da kontinuirano povećava bezbedost putnika, Fiat je pokrenuo projekat „potpuna sigurnost“, u okviru kog se sprovode mnogobrojna istraživanja u Centru Bezbednosti.

Svi testovi i istraživanja, od testova sudara i pojedinačnih komponenti, vode ka realizaciji najmodernijih sistema i uređaja, na svim modelima automobila. Imperativ Fiat-a je unapređenje komfora u vožnji, uz stabilnost i zaštitu na putevima.

Centro Sicurezza
Otvoren davne 1976. godine, Centro Sicurezza danas predstavlja jedan od najbolje opremljenih centara u automobilskoj industriji. Od ukupno osam staza, Centro Sicurezza poseduje dve, trenutno najduže i najbrže staze na svetu, na kojima se dostiže brzina udara od 140 km/h. Centar sprovodi istraživanja različitih tipova sudara. Pored velikog broja staza za testiranje, Centro Sicurezza poseduje impresivnu opremu za sprovođenje dinamičkih i statičkih testova na komponentama vozila i različite laboratorije koje vrše autonomna istraživanja. Svi testovi se snimaju specijalnim instrumentima, koji omogućavaju dublje analize.

Preventivna bezbednost
Senzor za kišu automatski uključuje brisače i kontroliše njihovu brzinu u zavisnosti od jačine kiše. Ponoćni senzor omogućava dodatnu sigurnost pri smanjenoj količini svetla. Zahvaljujući senzoru koji otkriva varijacije u intenzitetu svetlosti, farovi se automatski uključuju. Isti senzor prati jačinu svetlosti i u pravcu u kome se automobil kreće i uključuje farove pri ulasku u tunel. Ukoliko senzor ne funkcioniše, kontrolna tabla signalizira kvar.

Senzori parkiranja se aktiviraju svaki put kad automobil pođe unazad, a specijalni zvučni signal upozorava na prisustvo prepreke iza automobila, koju vozač ne može da vidi.

Aktivna bezbednost
ESP je sofisticirani program elektronske stabilnosti koji povećava kontrolu nad vozilom, u situacijama kada je ugrožena stabilnost automobila. ESP prati stepen prijanjanja guma na površinu puta i u slučaju zanošenja uključuje se kako bi automobil zadržao zadatu putanju i potpunu stabilnost.
ABS sa EBD ispravljačem sile kočnice je aktivan senzor koji sprečava blokadu točkova i omogućava vozaču da zadrži kontrolu, čak i u slučajevima opasnosti. EBD sistem podjednako raspoređuje kočenje na sva četiri točka i na taj način sprečava blokiranje zadnjih točkova.

Pasivna bezbednost
I na polju pasivne bezbednosti Fiat tehnologija nudi seriju uređaja koji obezbeđuju potrebnu zaštitu putnika. Među ove uređaje spadaju prednji jastuci sa dvostepenim aktiviranjem i jastuci sa strane i na prozorima. Jastuke aktivira centralna kontrolna jedinica u zavisnosti od intenziteta kočenja i udara. Dodatni uređaji koji se brinu o bezbednosti putnika u automobilu su prednji sigurnosni pojasevi sa spojnicom i limiterom opterećenja, kao i zadnji sigurnosni pojasevi koji se spajaju na tri mesta. Šasija automobila ima kapacitet velikog opterećenja i putničku kabinu programiranu za deformaciju, koja optimalno umanjuje moguće povrede putnika na taj način.

Komfor

Fiat-ovi automobili prepoznatljivi su po besprekornom stilu, ali i mnogim funkcijama koje omogućavaju svakom vozaču i putniku prijatnu vožnju. Lako podesivi volan, kao i ergonomska sedišta jednostavno prilagodljiva po visini i širini, deo su bogate Fiat-ove ponude.

Pojedini modeli imaju Blue&Me™ sistem, koji pruža mogućnost telefoniranja, slušanja muzike, kao i lakše navigacije bez sklanjanja ruku sa volana. Zahvaljujući enterijeru koji spaja funkcionalnost i najviše estetske standarde, putovanja u Fiat-ovim automobilima predstavljaju zadovoljstvo.

Motori i sistemi prenosa

Motori

Inovacije u primeni Multi Air benzinskih motora karakteriše izuzetno niska potrošnja goriva, kao i striktno poštovanje Euro 5 standarda u vezi sa emisijom izduvnih gasova. Posebno je interesantna najnaprednija druga generacija Common Rail motora, koji poseduje odlične performanse, a zahvaljujući DPF filteru za fine čestice koji se ugrađuju u ovaj model, emisija štetnih gasova smanjena je na minimum.


Menjači – stepen prenosa

Petostepeni i šestostepeni menjači omogućavaju ekonomičnost u vožnji i smanjuju emisiju štetnih gasova. Pojedini modeli poseduju šestostepeni menjač sa dužim hodom, koji doprinosi ekonomičnosti i eleganciji, ali i smanjenju emisije ugljendioksida. Dualogic menjač sa pet i šest brzina poseduje opcije za brzo prilagođavanje uslovima u saobraćaju, kao i mogućnost prelaska iz manuelnog u automatski režim. Dualogic poboljšava potrošnju goriva pri vožnji u ekonomskom režimu i čini da vožnja u gradu bude uživanje.

BLUE&ME

Putujte i komunicirajte bezbedno

Blue&Me™ je sistem koji menja pogled na komunikaciju i razmenu informacija tokom vožnje, bez sklanjanja ruku sa volana. Kreiran u partnerstvu sa kompanijom Microsoft, Blue&Me™ sistem dostupan je u svim novim Fiat automobilima.

Blue&Me™ sistem omogućava korišćenje mobilnog telefona sa Bluetooth tehnologijom i slušanje muzike u digitalnom formatu, zahvaljujući funkciji hands-free i servo volanu. Blue&Me™ TomTom, uvodi novu generaciju navigacije, obezbeđujući maksimalnu sigurnost prilikom upotrebe uređaja. Sistem je kompatibilan sa većinom mobilnih telefona koji poseduju Bluetooth tehnologiju.

Pretraga i slušanje muzike moguća je bez ikakvog napora uz Blue&Me™ sistem. Potrebno je prikljičiti USB ili MP3 plejer i omiljena muzika je na dohvat ruke, a moguće ju je pustiti i putem glasovne komande. Dugmići na upravljaču omogućavaju lako prelistavanje pesama, koje su prikazane na displeju na komandnoj tabli. Cela muzička kolekcija dostupna je bez potrebe za skidanjem ruku sa upravljača.

Blue&Me™ Map

Blue&Me™ Map je ekran osetljiv na dodir, koji se lako priključuje na komandnu tablu. Idealan je izbor za bezbednu vožnju tokom razgovora mobilnim telefonom ili slušanja muzike.

Blue&Me™ TomTom

Potpuno se integriše sa automobilom, postavljanjem u specijalno dizajnirano mesto na komandnoj tabli. Blue&Me™ – TomTom pronalazi najbolju putanju na osnovu vremena i datuma putovanja, koristeći IQ Routes™. Sistem upozorava kada je ostalo malo goriva u rezervoaru i upućuje vozača do najbliže benzinske stanice.

Twinair

Fiat-ov Twinair proglašen "Međunarodnim motorom 2011. godine"

Fiat S.p.A. trijumfovao na renomiranom takmičenju osvojivši šest nagrada

Revolucionarni Fiatov TwinAir motor odličnih performansi dobio je glavnu nagradu na takmičenju „Međunarodni motor 2011. godine“. Ovaj napredni dvocilindrični motor nagrađen je sa još tri priznanja: „Najbolji novi motor“, „Najbolji ekološki motor“ i „Najbolji motor u kategoriji vozila do 1.000 cm3“. Nagrade je kompaniji Fiat S.p.A. dodelio stručni žiri koji čini 76 novinara i eksperata iz industrije iz 36 zemalja.

Nastavljajući uspeh od prošle godine, kada je 1.4 MultiAir Turbo motor osvojio nagradu za “Najbolji novi motor 2010 godine”, ovogodišnji izbor potvrdio je dostignuća izuzetnog Fiat Powertrain koncepta kompanije Fiat S.p.A. Ova napredna tehnologija zaslužna je za razvoj motora manjih dimenzija, izuzetnih tehnoloških performansi i minimalnog uticaja na životnu sredinu. „Ovaj uspeh predstavlja krunu našeg predanog rada u istraživanju i osmišljavanju inovativnih tehnoloških rešenja i dizajniranju sve efikasnijih motora, koji doprinose da Fiat S.p.A. i dalje zauzima vodeću poziciju među ekološkim proizvođačima automobila“, složili su se Aldo Marangoni i Dario Sacco, potpredsednici Fiat Powertrain tima.

Twin Air Turbo od 85 KS motor je Fiata 500 i Fiata 500C, a u planu je da se ugrađuje i u novu Lanciu Ypsilon. Uskoro će biti lansiran TwinAir motor od 65 KS, kao i turbo verzija od 105 KS. Izuzetna efikasnost ovog revolucionarnog motora postignuta je zahvaljujući MultiAir tehnologiji koja se zasniva na elektro-hidrauličnoj kontroli usisnih ventila. Ova tehnologija povećava ukupnu snagu motora i istovremeno omogućava rekordno nisku emisiju ugljen-dioksida i minimalnu potrošnju goriva.

Na ovom prestižnom takmičenju kompanija Fiat S.p.A. dobila je još dve nagrade za motor Ferarria 458 Italia: „Motor sa najboljim performansama“ i „Najbolji motor preko 4 litra zapremine“.